معرفی وبلاگ
آژانس هواپیمایی سالی گشت هر ساله بهترین و ارزان ترین تورهای خارجی و داخلی را برگزار میکند این پکیج ها با بهترین خدمات و امکانات در اختیار میهمانان تور گرجستان قرار میگیرد . با رزرو تور گرجستان از آژانس سالی گشت سفری پر خاطره را تجربه خواهید کرد . شماره تماس 41954-021
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 14979
تعداد نوشته ها : 17
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem261

 

JSC Partnership Fund، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری دولتی گرجستان، ساختن نیروگاه برق آبی Nenskra با یک شرکت کره ای، K-Water، در سوانتی، در ناحیه رودخانه انجوری است. ناتیاتروناوا، معاون صندوق، با ما درباره پتانسیل HPP Nenskra صحبت کرد.


-Natia، نظر شما در مورد اهمیت یک سرمایه گذار مانند K-Water در گرجستان چیست؟


صندوق مشارکت در داشتن شرکایی مانند K-Water غرور خاصی دارد. این یک شرکت بزرگ است که مسئول 60 درصد عرضه برق در سراسر کره است. این شرکت دارای دارایی های 20 میلیارد دلاری است و دارای رتبه های بسیار بالایی در سطح بین المللی است. با این حال، تنها این نیست. در ابتدا، K-Water یک شرکت قدیمی بسیار قدیمی است که به زودی 50 ساله می شود. این شرکت دارای سابقه طولانی در زمینه ساخت و ساز تور لحظه آخری گرجستان و مدیریت آب و فاضلاب است. از آنجا که اولین جلسه ما در اواخر سال 2013، تاکید ویژه ای بر مسائل ایمنی در پروژه توسعه Nenskra، هر دو فنی و ایمنی محیط زیست شده است.


- تجربه کسب شده توسط صندوق مشارکت از برخورد با یک سرمایه گذار مانند K-Water؟


پروژه Nenskra خود را تا حدودی منحصر به فرد برای گرجستان و نشان دهنده یک منبع عظیمی از تجربه و تخصص است. در بالا از مزایایی که این پروژه برای کشور ما به ارمغان می آورد، این یک پروژه بسیار جالب است که همراه با K-Water این پروژه توسط یک تیم ستاره از موسسات مالی ارائه شده در گرجستان پشتیبانی می شود. بنابراین، همکاری با K-Water تجربیات فراوان برای ما بوده است.


- به طور خاص در این قالب برای پروژه منحصر به فرد است؟


این سیستم انرژی گرجستان منحصر به فرد است زیرا HPP Nenskra بر اساس BOT (Build-Operate-Transfer) اجرا می شود. ما هرگز از مدل BOT در گرجستان استفاده نکرده ایم. با این حال، این یک شکل معمول در سراسر جهان است. این بدان معنی است که 36 سال پس از راه اندازی، کارخانه برق آبی خوب به صورت رایگان به دولت گرجستان منتقل خواهد شد. دولت ما به وضوح می تواند این امکان را ببیند که نسل آینده ما از HPP Nenskra انرژی الکتریکی دریافت می کند، همانطور که امروز از HPP Inguri استفاده می کنیم. بنابراین، دولت ما از سرمایه گذار با اطمینان بیشتری حمایت خواهد کرد. در حقیقت، مزایای پروژه بسیار واضح است، بنابراین دولت ما انگیزه دارد.


منطقه ای که نیروگاه برق آبی Nenskra در حال ساخت است مزایای بسیاری دارد. چنین پروژه های زیربنایی زیادی روستاها و شهرک ها را تحت تاثیر قرار می دهد. ما به طور مشترک سعی کردیم این را به یک تاثیر مثبت تبدیل کنیم. محل انتخاب پروژه خارج از محدوده شهرک ها است. مردم محلی به نفع خود هستند و در حال حاضر از این پروژه بهره می برند. این پروژه اشتغال را به جمعیت محلی در گرجستان می دهد. این نیز سودمند تجاری است. یکی از مهمترین نتایج پیاده سازی این پروژه با امنیت کشور ما همراه است؛ زیرا بدون توسعه بدون امنیت وجود دارد. با امنیت در اینجا منظور امنیت انرژی است. اجازه دهید اشاره کنم که امروز بازار انرژی ما به طور پیوسته رشد می کند. باید گفت که تعدادی از نیروگاه های برق آبی کوچک در حال حاضر در گرجستان ساخته می شوند. بسیاری از سرمایه گذاران نیز وجود دارد. با این حال، نیروگاه های برق آبی کوچک نمی توانند در طول زمستان به طور قابل ملاحظه ای برق را در سراسر کشور عرضه کنند. از این منظر، بازار انرژی فعلی ما به طور خاص به یک نیروگاه برق آبی، "Inguri" بستگی دارد، برای حداقل دو سوم از عرضه. علیرغم توانبخشی که نیروگاه آگنی Inguri از آن گذشت، و با وجود کارکرد خوب، بعد از همه، در دهه 1970 ساخته شد. با توجه به این، HPP Inguri در شرایط مطلوب نیست. بجز در 5 تا 7 سال یک نیروگاه برق آبی مانند Nenskra قادر نخواهد بود از نیروگاه برق آبی Inguri پشتیبانی کند، ما با مسائل انرژی خاص مواجه خواهیم شد و در نتیجه می توان از امنیت انرژی بیشتر آسیب پذیر شد و به شدت وابسته به واردات انرژی بود. نیروگاه برق آبی Nenskra یک پیشگام است و در واقع دیگر گیاهان برق آبی بزرگ را ترویج خواهد کرد. احتمالا HPP Nenskra توسط "Khudony"، "Namakhvani" و "Oni Cascade" دنبال می شود. به این معنی است که در نهایت بخش برق برق گرجستان در معرض خطر نیست.


دسته ها :
1397/3/12
X