معرفی وبلاگ
آژانس هواپیمایی سالی گشت هر ساله بهترین و ارزان ترین تورهای خارجی و داخلی را برگزار میکند این پکیج ها با بهترین خدمات و امکانات در اختیار میهمانان تور گرجستان قرار میگیرد . با رزرو تور گرجستان از آژانس سالی گشت سفری پر خاطره را تجربه خواهید کرد . شماره تماس 41954-021
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 14980
تعداد نوشته ها : 17
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem261

پادشاه قانون است: Perestroika پایان ناپذیر گرجستان

تور گرجستان و مسائل سیاسی گرجستان

قانون بنیادین در دموکراسی های غربی بر اساس یک ریشه-بن-بیخ کاملا بیان شده بدست عبارت لاتین "Non rex est lex، sed lex est rex" (لاتین، پادشاه قانون نیست، اما قانون پادشاه است). سالهاست که گرجستان با تغییر اسناد اصلی قانون بنیادی کشور دشوار کوشش کرد چارچوب یکسانی را تنظیم کند، ولی به جای پاسخ دادن مزیت قانون، برای تقویت برتری گروههای سیاسی خاص مورد بهره‌گیری پیمان گرفت.


اصلاحات قانون بنیادین دولت فعلی به شدت از سوی بازیگران گوناگون باره انتقاد پیمان گرفته است؛ زیرا تصمیم یکجانبه ای نیست که جامعه پشتیبانی کرده و از توافق مشترک میانی بازیگران سیاسی برخوردار نیست. برخی ها می گویند حتی شدنی است بدتر شدن فرآیندهای درونی را مایه شود، اما به طور کلی این یک بیانیه دروغ است. در حقیقت، این اصلاحات، پیوسته هرج و مرج جودو "پرسترویکا" گرجستان است و به دلیل دشواری ها با گرایش سیاسی و نه با اصلاحات قانون اساسی خود، محیط زیست را به طور قابل توجهی تغییر نخواهد داد.


کل این در بارهی چیست؟


"پرسترویکا" گرجستان پروسه شکل گیری و بازسازی نهادهای دولتی، قوانین و موارد دیگر برای بهبودی "سوء رفتار" دولت پیشین است. به طور قبل بینی شده، هر گروه سیاسی می خواهد کشور را بهتر متعلق به پیمان دهد، ولی سناریو محلی پیچیده است. با پروا به سنت سیاسی معتبر گرجستان، هر سلفی در چشم قدرت دارنده کنونی تباه است و "پرسترویکا" اغلب به معنای ویرانی و خلاص کردن  نزدیک  کل چیز است که پیش متعلق به پیش درآمد شده است. تا کنون، گرجستان در یک دایره ای تقریبا  به اصلاحات ناکارآمد سودمند است. دگرگونی ها قانون اساسی کاملا این پارادوکس را منعکس می کند. هر دولت نقص در آن را می بیند و به شدت دلیل دارد لغایت اصلاحیه های مربوط به این سند را فراموش کند، و فراموش کردن اهمیت رغبت سیاسی به عقب نشینی نیرو و عدم تمرکز توان به چهره عمودی است. به طور خلاصه، نخبگان سیاسی خواهان برپایی یک قانون بنیادین بهتر هستند اما آماده نیستند کرسی های پارلمان را از دست بدهند. منطقی، این در زندگی واقعی قابل کنترل نیست. بنابراین، اصلاحات انجام شده است، ولی چگونگی سیاسی بدون تغییر باقی می ماند و روند مجدد شروع می شود.

رزرو تور گرجستان

پیش فرض های گمراه کننده


روند اصلاح قانون اساسی کنونی به گونه ای منفی به طور متداول بدست بازیگران گوناگون باره بحث پیمان می گیرد که طبیعی است که فرضیه مردمی را که واقعا بد اتفاق می افتد، به اشتراک بگذارد؛ چیزی که مردمسالاری و استقامت نهادی گرجستان را تضعیف می کند. در حقیقت، این یک فرض گمراه کننده است که بر بنیاد دو جمله غلط است که به طور مرتب توسط مخالفان سیاسی و چندی از بازیگران محلی غیر دولتی باره کاربرد پیمان می گیرد.


نخستین استدلال ذکر شده توسط سازمان های غیردولتی این است که هرگز نیازی به تغییر قانون بنیادی هستی ندارد، ولی همانطور که دولت روند را ابتدا کرد، باید مطابق با استانداردهای مردسالارانه مطرح شود. نظر به اینکه اولین قانون بنیادی در سنه 1995 تصویب شد، گرجستان بیش از حد مشغول چالش های روزمره مشابه بیکاری، فقر، فساد نخبگان، درگیری های نظامی و اشغال بود الی به اخص در مورد این جستار نسبتا مختصر اهمیت تمرکز کند. علاوه بر این، هیچ نظری هستی ندارد که اصلاح قانون بنیادی حتی توسط مصاحبه شونده بیان شده باشد. سالها است که نخبگان سیاسی اصلاحات را طبق ابتکارات و موقعیت خودشان اتمام داده اند و نه از خواسته های قاطع رای دهندگان.


ثانیا، شرکای استراتژیک گرجستان نگران توافق مشترک در مورد موضوعات مختلف در میان دولت، مخالفت سیاسی و جامعه مدنی در مورد اصلاحات هستند. یک فرض هستی دارد که عدم گرایش حزب حاکم به همکاری و توجه به پیشنهادات انتقادی، مشروعیت این روند را به طور کلی تضعیف می کند. ما باید برخی از آمارها را در اینجا گوشزد کنیم. در نخستین سالهای پس از انقلاب، هر دو نهاد اجرایی و قانونگذاری تحت کنترل کامل میخائیل ساکاشویلی و تحرک ملی همبسته خویش قرار داشتند. از سنه 2004 تا 2008، حزب حاکم 135 کرسی در پارلمان داشت، در حالی که مخالفان سیاسی تنها 15 سال داشتند. چگونگی هنگامی که در سنه 2008، فقط 11 کرسی بدست اعضای باهماد غیر حکومتی اشغال شد، بدتر شد. در اولین ماههای حکومت او، ساکاشویلی توانست کمینه 40 اصلاحیه قانون بنیادین را تغییر دهد و این مملکت را تبدیل به یک سامانه بی اندازه ریاست جمهوری با هیچ چک یا ترازمندی نکرد.


سرانجام، اصلاحات سنه 2010 که به گرجستان مدل پارلمانی دادند، ترس را از ترس اینکه ساکاشویلی قصد دارد که به اصطلاح سنایوین پوتین و مدیاتف را تکرار کند (موردی که پس از دو دورۀ ریاست جمهوری، ولادیمیر پوتین دیمیتری مدودیف را به جای آغاز وزیر جایگزین کرد) ، به این ترتیب، حق داشتن نیرو خویش را حفظ می کند). این تغییرات عمدتا بدون بحث جدی پانل با مخالفت سیاسی یا جامعه مدنی چهره گرفت. و هنوز هیچ مشکلی در مورد مشروعیت رژیم یا قانون بنیادی وجود ندارد. لازم به ذکر است که مجلس پارلمان سنه 2012

رزرو تور گرجستان


دسته ها :
1396/7/16
X